Choď na obsah Choď na menu
 


Chopok Horský terén

15. 11. 2009

 

Začiatok:

Let v skupine z leteckej základňe Prešov na leteckú základňu Sliač. Z dôvodu konania a určenia je povinný typ stroja vrtuľník(aký typ, to je na vás, ale radi by sme boli za niečo ruské). Predbežný termín je 20./21.11.2009 v piatok večer presun o 18.20 UTC(predpokladaný vzlet) na trati LZPW-DEDIS-TAKOS-TAGOD-KULIN(ako IFR), alebo LZPW-Svinia-Spišské Vlachy-Dobšiná-Pohorelá-Brezno-Ľubietová-LZSL(ako VFR) to ešte uvidíme podľa počasia. Na ďalší deň v sobotu o 13.20UTC(predpokladaný vzlet) za VMC podmienok trať LZSL- Ľubietová-Brezno-Srdiečko-Chopok-Srdiečko-Brezno-Ľubietová-LZSL. Postupy a zásady bezpečnosti sú nižšie. Kto by sa chcel zúčastniť, tak nech sa dole ku komentárom zapíše. Zúčastnení dostanú orto Chopku a afcad Prešova pre lepšiu orientáciu. Lukyno

Cieľ cvičenia

Naučiť pilota pristávať na horskej ploche a vzlietať z nej.

Postup plnenia

Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.

Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).

Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft). 

Poznámka:

Nad H=5 300 ft  je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.

 

Zásady bezpečnosti

-          maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu

-          pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme

-          pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu

-          počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu

-          nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne 10 m (30 ft)

-          po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum

-          po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty

-          pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu

-          vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia  chvostového rotora o prekážky

-          nastaviť Hb = 15m ( 50 ft )

-          dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia

 

Zdroj:

PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),

Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.