Chopok Horský terén
Začiatok:
Let v skupine z leteckej základňe Prešov na leteckú základňu Sliač. Z dôvodu konania a určenia je povinný typ stroja vrtuľník(aký typ, to je na vás, ale radi by sme boli za niečo ruské). Predbežný termín je 20./21.11.2009 v piatok večer presun o 18.20 UTC(predpokladaný vzlet) na trati LZPW-DEDIS-TAKOS-TAGOD-KULIN(ako IFR), alebo LZPW-Svinia-Spišské Vlachy-Dobšiná-Pohorelá-Brezno-Ľubietová-LZSL(ako VFR) to ešte uvidíme podľa počasia. Na ďalší deň v sobotu o 13.20UTC(predpokladaný vzlet) za VMC podmienok trať LZSL- Ľubietová-Brezno-Srdiečko-Chopok-Srdiečko-Brezno-Ľubietová-LZSL. Postupy a zásady bezpečnosti sú nižšie. Kto by sa chcel zúčastniť, tak nech sa dole ku komentárom zapíše. Zúčastnení dostanú orto Chopku a afcad Prešova pre lepšiu orientáciu. Lukyno
Cieľ cvičenia
Naučiť pilota pristávať na horskej ploche a vzlietať z nej.
Postup plnenia
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne 10 m (30 ft )
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m ( 50 ft )
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m (
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Komentáre
Prehľad komentárov
Regіstrіere dich jetzt und sіchere dir das Willkоmmеnspаket: bіs zu 155 Frеіspіеle und bіs zu 1550€ Воnus!
Тоp Spіеle und sofоrtіge Gewіnnе аuf
https://allslots.shop/bmvhphu
The hottest xxx french live cams and french cam girls cam4
(bertieuw69, 28. 10. 2025 22:48)
Cheerleaders forced into painful splits in disturbing videos today
https://programasparaeditaronline.alexysexy.com/?estrella-kimberly
school medical exam porn camel porn clips porn vid 20044 raga porn get paid to watch free porn
Videos of women inside locker room at limestone college posted to porn
(noellenq8, 26. 10. 2025 8:10)
Ultra hd 4k quality porn to stream for free on porndig
https://hambinothegreat-darniad.alypics.com/?nyla-allie
stream bids your porn video guide best free porn slave roxetta billy porn videos wiered porn watch free kinky porn videos
Free xxx porn videos hardcore adult sex movies porno hub
(angelineyv5, 23. 10. 2025 9:10)
Topchan information on twitter chan rankings list all sites
https://omegle-modesto.allproblog.com/?kaylah-miah
eric starr mat porn erik starr juniolr high shcool girl porn woman over 30 porn free teen porn hubs furry hentia porn movies
Ordinary loli porn
(MikelMus, 22. 10. 2025 23:53)
Changed loli porn cp pthc
https://afpo.eu/jk6Va
https://go.euserv.org/17w
Poetical loli porn
(MikelMus, 22. 10. 2025 21:27)
Unrivalled loli porn cp pthc
https://afpo.eu/jk6Va
https://go.euserv.org/17w
Best Breakfast Ideas in Germany
(pancakehouse_germany, 22. 10. 2025 20:58)
Read about the old Oktoberfest memories from Mr Pancake Munich: https://mrpancakenews.wordpress.com/2016/10/05/breakfast-and-octoberfest/oktoberfest-2013/
Redesigned loli porn
(MikelMus, 22. 10. 2025 18:59)
Belatedly loli porn cp pthc
https://afpo.eu/jk6Va
https://go.euserv.org/17w
Archetype loli porn
(MikelMus, 22. 10. 2025 8:54)
Changed loli porn cp pthc
https://afpo.eu/jk6Va
https://go.euserv.org/17w
Unexplored loli porn
(BrandenSab, 21. 10. 2025 15:01)
Unconventional loli porn cp pthc
https://afpo.eu/jk6Va
https://go.euserv.org/17w
Exotic asian wife porn videos partner cheating bride cuckold
(josephty18, 20. 10. 2025 11:26)
Opinion sometimes a sex tape is just a sex tape cnn
https://usg.jsutandy.com/?rianna-rebecca
kids porn pay sites women cheating porn videos nxxn porn tgp movies trial period porn sites degeneration porn
their explanation
(Richardaneds, 19. 10. 2025 22:12)click to read https://toast-wallet.net
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77
Sіchere dir jеtzt 185 Freіsріele und bіs zu 1600Dоl
(FrankieMar, 29. 10. 2025 6:25)