Chopok Horský terén
Začiatok:
Let v skupine z leteckej základňe Prešov na leteckú základňu Sliač. Z dôvodu konania a určenia je povinný typ stroja vrtuľník(aký typ, to je na vás, ale radi by sme boli za niečo ruské). Predbežný termín je 20./21.11.2009 v piatok večer presun o 18.20 UTC(predpokladaný vzlet) na trati LZPW-DEDIS-TAKOS-TAGOD-KULIN(ako IFR), alebo LZPW-Svinia-Spišské Vlachy-Dobšiná-Pohorelá-Brezno-Ľubietová-LZSL(ako VFR) to ešte uvidíme podľa počasia. Na ďalší deň v sobotu o 13.20UTC(predpokladaný vzlet) za VMC podmienok trať LZSL- Ľubietová-Brezno-Srdiečko-Chopok-Srdiečko-Brezno-Ľubietová-LZSL. Postupy a zásady bezpečnosti sú nižšie. Kto by sa chcel zúčastniť, tak nech sa dole ku komentárom zapíše. Zúčastnení dostanú orto Chopku a afcad Prešova pre lepšiu orientáciu. Lukyno
Cieľ cvičenia
Naučiť pilota pristávať na horskej ploche a vzlietať z nej.
Postup plnenia
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne 10 m (30 ft )
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m ( 50 ft )
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m (
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Komentáre
Prehľad komentárov
Anna name meaning origin popularity girl names like anna
https://doppelt-android-sexy-dancer-kid-man.lexixxx.com/?jaelyn-maryam
retro teen porn tove same brothers porn free porn passwords that work 2010 young teenie porn tube free cops porn
樂貸網-樂貸網擁有全台最多的借錢資
(Ronaldwrina, 10. 9. 2025 7:23)
樂貸網-樂貸網擁有全台最多的借錢資訊
https://yujie365.com/
additional hints Xrp wallet
(Davidtrila, 9. 9. 2025 21:09)see this https://toast-wallet.io/
위탁 판매 백화점은 고급 제품 가방, 시&
(캉카스 중고명품, 9. 9. 2025 16:17)
명품 위탁 판매은 당월 판매한 명품의 대금이 직접 지급되는 구조를 가진다. 위탁월과 취소월이렇게 경우 은행에서 미정산 처리되고 승인 취소가 가능하다. 허나 위탁월과 취소월이 별개의 경우에는 계좌에서 이미 정산됐기 덕분에 승인 취소가 불가능하다.
More hints toast wallet passfphrase
(Jamesjiche, 8. 9. 2025 21:31)click for source https://toast-wallet.io/
Go Here toast wallet passfphrase
(Danielbig, 8. 9. 2025 17:46)view https://toast-wallet.io
What's a small, unexpected discovery you've made recently?
(NikGal, 8. 9. 2025 17:20)Whether it's a new keyboard shortcut, a hidden hiking trail, an interesting fact about your favorite historical figure, or a great recipe for a weeknight dinner, share the little things that have surprised and delighted you.
More hints toast wallet app
(RichardWak, 8. 9. 2025 16:43)why not try here https://toast-wallet.io
Check This Out toast wallet passfphrase
(Charlesprawn, 8. 9. 2025 16:29)visit this web-site https://toast-wallet.io/
Top 20 the best free porn tube sites 2023 prime porn list
(jennaep5, 8. 9. 2025 11:39)
Massage masseur rub nuru oil slick touch therapist ipad porn
https://hamspster.relayblog.com/?robin-taya
realwife porn free trans sex porn free afult porn final fantasy x porn videos round nad brown porn
this Xrp wallet
(Jamesjiche, 8. 9. 2025 10:25)hop over to this website https://toast-wallet.io/
More Bonuses toast wallet download
(Aureliozef, 8. 9. 2025 10:23)published here https://toast-wallet.io
get redirected here Xrp wallet
(RobertStilt, 8. 9. 2025 6:36)check that https://toast-wallet.io/
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77
Free xxx porn videos hardcore adult sex movies porno hub
(essiein16, 11. 9. 2025 8:53)