Choď na obsah Choď na menu
 


Ako spraviť dym v Gmaxe

24. 5. 2009

1. vytvorím si nejaký komín, ktorý chceme aby dymil.

Obrázok

 

 

 

 

 

 

 

 

2. vytvorím malý objekt ktorý vložím do komína(z neho pojde ten dym)

Obrázok 

 

 

 

 

 

 

 

3. V hornej lište sa preklikám(viz. foto)

Otvorím max scripts/run/AttachToolGmax/(Nájdem zložku, kde sú effecty v FSke)/(dám effect)

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok
  

 

 

 

 

 

 

 

Napíšem meno effectu do kolónky effect name(To je jedno ak meno) a z ponuky si vyberiem effect aký chcem. na dym je asi najlepší fx_SmokeStack. Ak som si vybral effect, tak dám attach an effect. Uložím si to, exportujem do Fsky a výsledok by mal byť takýtoObrázok

  Autor návodu: Lukáš Kopčík

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

dym

(Richard, 30. 6. 2009 15:00)

dym uz ide diiik
este by som sa rad opytal,ako dosiahnut,aby svetelny efekt,povedzme vystrazne svetlo na budove bolo vidiet aj z viac ako 2 kilometrov.
Dakujem za ochotu

export problem

(Richard , 28. 6. 2009 1:19)

Viem tam bolo treba vymazat zopar riadkov,to som aj urobil,ale bohuzial ...????veru uz neviem.

export problem

(brendon, 27. 6. 2009 22:39)

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">


<SceneryObject lat="N48 36.76" lon="E17 49.87" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="0" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
<LibraryObject name="36ED4005480C60202F599896396E09CB" scale="1.0" />
</SceneryObject>


<ModelData name="36ED4005480C60202F599896396E09CB" sourceFile="dym.mdl" />
</FSData>

Taktoby to malo vyzerat. Pozor na suradnice!

export problem

(Richard, 27. 6. 2009 19:37)

Ano je to zrozumitelne,ale aj tak sa mi v fs-ke vytvori iba jeden objekt a efekt nie.tu je xml subor dufam ze mi budes vediet poradit,ked robim chybu

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

<!-- Sample object placement. Remove comment markers to place object east of 34R at Sea Tac. -->
<!--
<SceneryObject lat="48 36.76" lon="17 49.87" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="0" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
<LibraryObject name="36ED4005480C60202F599896396E09CB" scale="1.0" />
</SceneryObject>

-->

<!-- Inclusion of model data. Use the 'Name' of this object to place -->
<!-- it in other locations. -->
<ModelData name="36ED4005480C60202F599896396E09CB" sourceFile="dym.mdl" />
</FSData>

alebo ak by si bol ochotny poslat mi na mail skype adresu aby si mi vedel poradit,panigay@zoznam.sk

re: export error

(brendon, 27. 6. 2009 17:40)

Ahoj. Musis urobit dva objekty! Jeden objekt, ktory sa zobrazi vo FS a druhy sa "premeny" na efekt. Ten druhy objekt, ktory pouzijes na efekt musi byt oznaceny, ked budes klikat "attach an effect". Vo FS sa potom zobrazi namiesto neho efekt. Dufam ze som to napisal zrozumitelne :-)

Navod od brendona

(Richard, 27. 6. 2009 15:27)

A kde by som ten navod prosim nasiel?Dakujem za pomoc

Problem

(Lukyno, 27. 6. 2009 13:51)

UUf, no neviem, kde je problém. Prečo to exportuješ do flightsim scenery objekt? Prečítaj si brendonov návod ako správne exportovať. Ja mám všetko podľa tohto návodu a ak to máš presne tak spravené ako je to v tom návode, tak by ti to malo bez problémov ísť. Tento návod bol oskúšaný na viacerých PC a šlo to. Skús sa mrknúť do toho brendonovho a porobiť si poriadky v Gmaxe

export error

(richard, 25. 6. 2009 0:49)

neda sa mi vyexportovat do fs,vypisuje chybu Microsoft Visual c++ runtime library......
to som dal iba jednoduchu kocku a dalej podla tvojho navodu,a export do flight sim scenery object.
Nevies poradit kde sa stala chyba alebo co robim zle?
Dakujem

posli foto

(Lukyno, 25. 5. 2009 18:10)

A potom pošli foto ako sa ti ten dym podaril

podakovanie

(Lukyno, 25. 5. 2009 18:09)

caf, no nieje zač, momentálne makám na tejto stránke, tak som sem rovno dal aj toto. Keď viac vecí, ja nwm čo by som tu dal, ale ty by si sem mohol dať návod ako na alpha kanál. diki

pochvala

(Tomas Kubenik, 25. 5. 2009 13:49)

prefektna vec taketo navodiky dufam ze casom tu pribudne viac veci hned si pojdem vyskusat urobit ten dym. Dikes luky