Choď na obsah Choď na menu
 


Ako na Alpha Kanál (Plot)

26. 7. 2009

Ako na alpha kanál

 

Pomocou alpha kanálu sa dajú robiť rôzne veci: napr. ploty, stromy, alebo konštrukcie stožiarov.

Uvediem pár príkladov aby to bolo každému jasné, čo sa s tým všetko dá robiť.

 

PLOT

 

1, Najprv si pripravíme textury.

 

Obrázok

Plot.bmp

 

Toto je vzor plotu. V programe: malovani, si tento vzor otvoríme a invertujeme farby a uložíme ako plot Alfa. Výsledok by mal byť takýto.

 
  Obrázok
Obrázok

 

 
   

                                                                       plotAlfa.bmp

                                                                      

Tak a textury máme hotové.

Pre alfa kanál je potrebné mať vždy dve textury a z toho jedna musí mat invertované farby. Tak najprv si v gmaxe urobíme box o rozmeroch napr. 4x0x4m v podstate nám vznikne plocha ktorá bude mat dve strany. Môžme kľudne urobiť aj plane o rozmeroch 4x4m ale bude mat len jednu stranu ktorú budeme textúrovať.

Obrázok
Teraz tento box otextúrujeme texturou plot.bmp

Obrázok

 

 

A teraz si otvoríme gmax material editor a pridáme texturu plotAlfa cez Opacity

 
  Obrázok

A dostaneme toto

Obrázok

Pri ukladaní textury do FS teda pri prevádzaní na DTX formát musíme vo vhodnom programe (ja používam program DTXbmp) uložiť len jednu texturu a v tom programe importovat do nej alfa kanál, to je teda tá druhá alfa textura a program to uloží vo formaáte DTX ale bude obsahovať aj alfa kanál.

 

Dúfam, že som to nenapísal komplikovane. Prípadné otázky píšte na    kurt.kurt@post.sk

 Autor návodu: Tomáš Kubeník

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.